HOW TO TAKE CARE?

Tänkte att det skulle bli lite kul med ett annorlunda inlägg, och eftersom jag inte hade ngt annat att skriva så lägger jag upp detta. 
 
Som de flesta av er kanske vet, så har jag haft lite problem med min hy, sen 2-3 år tillbaka. Först verkade det inte vara någonting speciellt, men senare märkte jag större skillnader.. från t.ex. röda märken till pormaskar och annat.
Jag har nog provat allt möjligt. Garnier, nivea,neutrogena och det funkade för stunden. Provade att lätt få bort det med laser behandling, men det funkade inte så speciellt bra,eftersom man måste göra det regelbundet och det kostar ganska så mycket. Så jag gick till en dermatolog, och det är nog det bästa man kan göra först. Hon gav mig några läkemedel, salvor, tabletter osv som är receptbelagda och man får dem beroende på hur hyn ser ut. Så nu när jag har börjat använda det, t.ex. salvor/krämer som "bränner"/torkar ut både pormaskar, finnar & allt annat så känns min hy mycket bättre och det hjälper verkligen. Bara man har tålamod. När jag använder det så försöker jag även att äta annan mat, det är t.ex. bra att undvika stark mat, chips, konserveringsmedel, mjölk & choklad. 
Så för er som har dålig hy, eller som har haft problem. Detta var ett tips till er.
 
 
När jag tvättar bort sminket så använder jag detta:
1. Sminkborttagning, spelar inte så stor roll var den kommer ifrån, bara den tar bort smiket bra. Så jag använder olika nästan varje gång.
2. Peeling är också viktigt att göra lite då & då, eftersom den tar bort döda pormaskar.
3. Kräm från neutrogena som jag använder ibland, som gör så att huden blir lenare. 
4. Använder även receptbelagda krämer/tabletter varje dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0